یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
خانم محسن زاده

حوزه/معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت:مبلغین با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) و حضرت زهرا (س) می‌توانند در بزنگاه‌های زمان و در قالب‌های مختلف به ایفای نقش فعالانه بپردازند.

زهرا محسن زاده معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) بیان کرد: مبلغین و طلاب با الگو گرفتن از حضرت زینب (س) و حضرت زهرا (س) می‌توانند در بزنگاه‌های زمان و در قالب‌های مختلف به ایفای نقش فعالانه بپردازند.

وی افزود: به عنوان مثال در جریان نهضت انقلاب اسلامی بانوان نیز به سهم خود در توسعه و ترویج تفکر انقلابی پای کار بودند، در ادامه مادران و همسران شهدا با الگوگیری از حضرت زینب(س) توانستند در شکل‌گیری و قوام نهضت اسلامی ایفای نقش کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان ادامه داد: گاهی این نقش به صورت فعالیت تبلیغی گاهی در قالب فعالیت ادبی و گاهی نیز در قالب فعالیت‌های علمی و پژوهشی ایفا می‌شود.

محسن زاده با اشاره به اینکه، آنچه حادثه عاشورا را ماندگار کرد، وجود حضرت زینب(س) بود، ادامه داد: این بانوی بزرگ توانستند در شرایطی که هیچ رسانه‌ای وجود نداشت، واقعه کربلا را طوری ماندگار کنند که پس از گذشت هزاران سال این واقعه همچنان روایت می‌شود.

وی تصریح کرد: این‌ حضرت زینب(س) بودند که با نقش رسانه‌ای و روایتگری پس از واقعه عاشورا ضمن زنده نگهداشتن پیام عاشورا، این پیام را به گوش جهانیان رساندند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان با اشاره به همزمانی دهه اول محرم و هفته عفاف و حجاب، خاطر نشان کرد: مبلغین بر اساس این‌ هفته‌ مهم‌، محور تبلیغ خود را عفاف‌ و حجاب براساس بانوان عاشورایی قرار دهند.

مبلغین با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) در بزنگاه‌های زمان به ایفای نقش فعالانه بپردازند

وی اظهار داشت: طرح تبیین گران زینبی در ایام اربعین، برای مبلغانی که قصد پیاده روی اربعین دارند و می خواهند در موکب های بین راه، تبلیغ انجام دهند را اجرا می‌کنیم، کارتی جهت معرفی مبلغ برای موکب‌داران بین راهی صادر شده تا در صورت نیاز در ساعات مناسب، در مواکبی که برای استراحت مستقر می شوند، به تبلیغ معارف دین و اهل بیت(علیهم السلام) بپردازند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در پایان تاکید کرد: با نگاه بهتر به واقعه کربلا و الگوهای رفتاری نظیر حضرت زینب(س) قدر داشته‌های خود را بیشتر می‌دانیم و می‌توانیم از این ظرفیت و فضا برای ارائه الگوی جامع و مناسب برای زنان بهره ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha